Anti-consumerism postmodern


“Postmodernitatea deplaseazã accentul de la finalitate la mijloacele de actiune. Nu mai conteazã “de ce?”, sau “în ce scop?”, ci “cum?”, sau “în ce fel?”.”

Daca autoritatea de orice tip a reusit sa inregimenteze, sa controleze, sa supuna o buna parte a populatiei planetei, prin mijloace subversive si mesaje subliminale, tragem concluzia ca autoritatea nu poate fi de factura pozitiva atat timp cat se foloseste de practici negative pentru a obtine rezultatele dorite.

Distrugerea autoritatii nu poate fi vazuta ca un scop pentru ca asta ar duce doar la slabirea mijloacelor reale de actiune. Nu este relevant daca si in cat timp se va realiza aceasta abolire a autoritatii, importanta este clipa de fata si actiunea directa care o insoteste.

Dintr-o perspectiva cat se poate de realista, distrugerea, anihilarea sau suprimarea unor mecanisme precum consumerismul & autoritatea, reprezentate de entitati precum corporatiile gigant si statul cu fortele sale de represiune, nu este posibila. Tocmai de aceea accentul trebuie pus pe “cum?” sau “in ce fel?” si nu pe scop si finalitate intrucat aceste mecanisme functioneaza datorita maselor si prin ele isi realizeaza scopurile. Prin urmare, importanta este actiunea reala si tangibila pe care o poate intreprinde fara nici un efort orice individ.

Nu se poate vorbi de o dictare sau o limitare a posibilitatii sau libertatii de alegere, aici fiind vorba de mijloace posibile de opozitie, de revolta, de solutionare.
Trebuie mers pana la radacina problemei pentru a reusi o incercare de atac sau de solutionare a ei. Si atunci, daca recunoastem si realizam cat se poate de constient imposibilitatea unei lupte cu corporatiile si cu atat mai putin a distrugerii acestora, trebuie sa ne repozitionam gandirea pentru a cauta mijloacele de opozitie ramase.

Concluzia fireasca si poate chiar unica, este incercarea de limitare a consumului. Daca este evident ca giganti precum coca-cola sau mcdonalds nu vor disparea niciodata, si nu isi vor inceta niciodata exploatarea si controlul maselor, atunci solutia cea mai simpla este non-consumul, pentru ca indiferent de nivelul eficientei acestei solutii, considerat insignifiant de multi oameni, non-consumul nu sporeste sansele corporatiilor de a domina si mai mult lumea decat o domina deja, ba mai mult, scade aceste sanse, exponential cu numarul indivizilor care renunta la ideea conform careia, fiind vorba de o corporatie prea mare, o sticla sau un hamburger in minus nu va schimba nimic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu